מעגל גברים בכפר סבא לחברות, שיתוף וצמיחה

שמח לבשר שהולך להפתח מעגל גברים בכפר סבא!

מה זה מעגל גברים?
המעגל מתחיל מהשבטים העתיקים, הגברים היו יושבים סביב המדורה בערב, ושם היו מביאים את עצמם באותנטיות. דנים ומתייעצים על החיים שלהם. שם הם היו לומדים את החיים, נעזרים אחד בשני, ומקבלים מרחב לבטא ולשחרר מועקות.
ואת תחושת השבט הזאת, השייכות, שכחנו. ומשהו בתוכנו כמהה לזה.
במעגל המודרני, הגבר מביא את הקשיים, ההצלחות, האתגרים והציפיות מול המעגל, והמעגל, שהוא כמו רחם, מכיל את מה שעולה ונותן לזה מקום.

איך זה עובד בתכלס?
אנחנו יושבים במעגל ומשתפים סביב נושא שעולה. לרוב מדברים על מה שקורה לנו כאן ועכשיו. איך אנחנו מרגישים, מה קורה לנו בחיים, מה נעים לנו ומה לא. מכירים אחד את השני, יוצרים חברויות חדשות. ובשלב מסויים, אנחנו נכנסים יותר לעומק, אחד המשתתפים משתף אותנו במשהו שממש מציק לו בחיים, כמו – יש לי מישהי בעבודה שאני ממש נמשך אליה ואני לא יודע מה לעשות… או – הילד שלי זקוק לריטלין ואני לא יודע אם לתת או לא…. ואנחנו נכנסים למצב יעוץ. שואלים אותו שאלות הבהרה, מבינים מה באמת קורה שם, ונותנים את הזוית שלנו לעניין. בעיקר נותנים חמלה, הכלה והקשבה. וזה מדהים מה קורה שם, כי כל דילמה תמיד פוגשת אותנו גם.

למה מעגל גברים?
כי היום, אין לנו כמעט מקום לשתף ולפרוק את מה שקורה לנו בחיים.
אנחנו חיים בחברה מאוד מודחקת ולא רגשית, האבות שלנו לחמו במלחמות קשות, הסבים שלנו היו בשואה, הקמת מדינה, מעברות… אנחנו צאצאים של מודל גברי מבוסס טראומות נוראיות, ששם למדו שכאב צריך להדחיק, שרגשות סוגרים, ושאין מקום לחולשה. ואנחנו עדיין נושאים בתוכנו את האמונות האלה. והיום, אין לנו באמת צורך בהם. ובמעגל אנחנו לומדים איך לפתוח את הלב ואת הרגשות שלנו מול גברים אחרים.

למה דווקא עכשיו?
רובינו, התחלנו את החיים שלנו אחרי הצבא, מלאים בציפיות ואתגרים לחיים – ללמוד, למצוא עבודה מפרנסת, להתחתן, להביא ילדים, ולחיות ככה עד המוות. ופתאום אנחנו מגיעים לגיל מסויים, לרוב אחרי 35, שאנחנו מתחילים להבין שהמסלול הזה כבר לא ממש כיף, והוא כבר מתחיל לעייף ולשעמם, פתאום מתחילים לכאוב חלקים בגוף, הילדים מעצבנים, העבודה מתסכלת… מה עושים?
בשביל זה המעגל. מרחב שבו אפשר לפרוק, לשמוע אחרים, להבין שיש עוד דרכים לחיות, שיש מקום לרגשות שלנו, לתסכול, לבילבול, לפנטזיות, לתשוקות. ומגלים שלא רק אנחנו ככה. והרבה פעמים – רק עצם השיתוף, יוצר שינוי עמוק בחיים.

שם המנחה/ים: arielgalili

להצטרפות למעגל הגברים הזה צור קשר עם מנחה המעגל באימייל, בטלפון או בווטסאפ.

לתשומת ליבך:
יש להרשם / להתחבר לאתר כדי לצפות בפרטים המלאים של האירוע, ובפרטי יצירת הקשר עם המנחה של מעגל הגברים הזה.

תמונות

  • באנר מעגל גברים 27.2 01 1024x576